czwartek, 30 sierpnia 2012

80.




Pełnoziarnista scones z twarożkiem i domowym dżemem malinowym; serek homogenizowany z bananem i niesłodzonym musli Sante; zielona herbata z cytryną.

Na 6 takich scones potrzebujemy:
2 szklani mąki pełnoziarnistej
100ml kefiru
2 łyżki jogurtu greckiego
1 jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki trzcinowego cukru (użyłam Sante)
garść suszonej żurawiny
odrobina sezamu

Mąkę mieszamy proszek, dodajemy resztę składników oprócz sezamu (a z jajka zostawiamy odrobinę żółtka). Wyrabiamy ciasto (w razie klejenia się dodajemy jeszcze troszkę mąki), dzielimy na 6 w miarę równych części, z których w dłoniach formujemy kulki i spłaszczamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Smarujemy pozostałym rozbełtanym żółtkiem, posypujemy sezamem i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180stopni przez około 15 minut. Najlepsze są świeże, ale na drugi dzień też dają radę :)


42 komentarze:

  1. Ale świetne. :) Uwielbiam scones, w dzieciństwie jadłam je bardzo często. Tak podane na pewno smakowały świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszne bułeczki
    i całe tło

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę koniecznie takie zrobić ;).

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię scones!
    W mojej wersji jest soda, muszę ją zamienić jak ty na proszek do pieczenia!
    Scones + dżemik = śniadanko idealne;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba już wiem co będę dzisiaj jeść na 2. śniadanie :D.

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszne śniadanie ,a sconsy na pewno zrobię ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ma to jak šwieże pieczywko na śniadanko ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda rewelacyjnie. Domowe konfitury <3

    OdpowiedzUsuń
  9. mam nietypowe pytanie... otóż, możesz mi powiedzieć jakie to śniadanie znajduje się na drugim zdjęciu od lewej w nagłówku? :) bo wygląda tak przeapetycznie, a przeszukałam wszystko otagowane 'placki' i nie ma :< więc bardzo proszę o pomoc!! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oh, już znalazłam! czyli tak jak myślaam-to słynne już serniczki :) mi nie wychodzą :< a zdaje mi się, że to kwestia twarogu, możesz zdradzić, jakiego Ty do nich użyłaś? czy mielonego czy nie? i jesli to nie problem, to jakiej firmy? bo tak bardzo chciałabym żeby mi wyszły, a zawsze się rozwalają...

      Usuń
    2. Uzylam mielonego z biedronki :) ale to raczej kwestia smazenia - najpierw na duzym ogniu, pozniej zmniejszamy :)

      Usuń
    3. hmm no to tak jak i ja... i smażyć raczej tez dobrze smażyłam... w takim razie jest jedna opcja - trzeba kupić nową, porządną patelnię, bo chyba to już nie daje rady :( dziękuję w każdym bądź razie za pomoc! ;)

      Usuń
    4. Możliwe, choć powiem Ci, że te smażyłam akurat na najzwyklejszej patelni i to bez dodatku żadnego tłuszczu, a wyszły świetne :)

      Usuń
  10. właśnie muszę zrobić scones, a te świetnie wyglądają, skorzystam z przepisu :) pyszne śniadanie, mmm!

    OdpowiedzUsuń
  11. Miałam piec sconesy, ale wyleciało mi z głowy!...
    Biorę Twoje;)

    OdpowiedzUsuń
  12. lubię sconsy z twarożkiem bo eliminują smak proszku do pieczenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dawno nie jadłam scones. Z twarożkiem i dżemem muszą być pyszne :>

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale to pysznie wygląda! <3
    PS zostalaś otagowana - zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. kocham te Twoje śniadania na tarasie !

    OdpowiedzUsuń
  16. Scones prezentują się bardzo zachęcajaco. Śliczny kubek. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak to wszystko pięknie wygląda! :D

    OdpowiedzUsuń
  18. pyszne i pięknie podane śniadanie!:) nic dodać, nic ująć!:)

    OdpowiedzUsuń
  19. zjadłabym taką swieżutką,cieplutką bułeczke *.*
    pyszne mialaś dzisiaj śniadanko!

    OdpowiedzUsuń
  20. Muszę ci powiedzieć, że to twoje śniadanko jest idealne. Uwielbiam takie!

    OdpowiedzUsuń
  21. Jutro na moim blogu pojawi się oficjalna nominacja twojego bloga do The Versatile Blogger Award :).

    OdpowiedzUsuń
  22. przypomniałaś mi o sconesach, całe wieki już ich nie jadłam! z takimi dodatkami świetnie się prezentują<3
    tak, jesteśmy umówione:D

    OdpowiedzUsuń
  23. nigdy nie jadłam scones ale czuje że dużo tracę;p

    OdpowiedzUsuń
  24. świetnie wygląda ;) no i jest mój ukochany twaróg ^^
    a przy okazji - otagowałam Cię i proszę o ujawnienie 7 faktów o Tobie ^^ szczegóły na moim blogu ;) -http://theepartofmylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Mmm pychotka! A przepis na scones na pewno wykorzystam ^^

    OdpowiedzUsuń
  26. doskonały wypiek śniadaniowy ! Z pewnością z niego skorzystam . Musze pochwalić twoje boskie naczynka :D

    OdpowiedzUsuń
  27. czemu ja jeszcze nigdy nie próbowałam sconesów? powiedz, one smakują jak ciacha bardziej, czy jak bułki? :D marzą mi się takie na śniadanie, ale zawsze jakoś wypada coś innego... :O

    OdpowiedzUsuń
  28. to się nazywa śniadanie ;]

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...